S.V. Heeten pakt na rust de volle winst tegen V.V. Lemelerveld

Vandaag stond voor Heeten de uiterst belangrijke wedstrijd tegen Lemelerveld op het programma. Bij een nederlaag voor de groen witten zou Lemelerveld voorlopig uit beeld zijn en uiterst moeilijk om nog aansluiting te krijgen met de plekken voor nacompetitie voor handhaving. De wedstrijd begon met het slechts denkbare, na 1 minuut was het na een intikkertje uit een hoekschop al 0-1. Heeten was na deze tegenvaller aangeslagen en het had geluk dat na 18 minuten de bal boven doelman Ruben Salden op de lat spatte. Het thuispubliek moest tot de 36 ste minuut wachten dat Heeten na een aanval van links , via Jasper Hoogeslag door Tim Schoorlemmer naast werd geschoten. Daar ook Lemelerveld niet meer tot kansen kwam werd de ruststand bereikt met een achterstand.

Na rust wisselde Heeten Arthon Jansen voor Simeon Lokate en Mick Slots voor Jasper van Loevezijn. Het was een herboren Heeten dat uit de kleedkamer kwam en het was Arno Hendriks die  met een hard schot van rechts die de doelman nog kon keren, de bedoelingen voor de tweede helft liet zien. Nadat Jasper Bril na een uur Jasper Hoogeslag kwam vervangen werd de druk op Lemelerveld verder opgevoerd. Dit leidde na 64 minuten tot de gelijkmaker, Kell Lokate scoorde na een voorzet van rechts de 1-1. Er ontwikkelde zich hierna een leuke wedstrijd met mooie momenten voor beide doelen. Na 72 minuten was het Shannon Nyhoff die van grote afstand op doel schoot over de te ver voor zijn doel staande doelman en de bal net onder de lat binnen viel 2-1. Nadat Boy Meijerink een verdwaalde bal niet in het doel kreeg, schoot Lemelerveld een minuut later hard op de paal. Na deze meevaller scoorde Boy Meijerink uit een eerste instantie afgeslagen aanval alsnog de 3-1. Dit leek de beslissing, maar Lemelerveld richtte zich nogmaals op en wist na 85 minuten de aansluitingstreffer te scoren 3-2. Het leek in de slotfase nog bibberen te worden voor de groen witten, maar het was alsnog Jasper Bril die na een rommelige situatie de bal goed vrijmaakte en beheerst de 4-2 scoorde. De laatste 5 minuten kwamen jeugdspelers Finn Jansen of Lorkeers en Tristan Schoorlemmer voor Arno Hendriks en Boy Meijerink.

Na een wat saaie eerste helft, pakte Heeten na rust in een aantrekkelijke helft de volle buit, waar in het verleden de wedstrijd na rust vaak uit handen werd gegeven werden de punten nu wel over de streep getrokken. Volgende week gaat Heeten naar Borculo, voor een bezoek aan V,V Reunie.

Opstelling: Ruben Salden, Mick Slots( Jasper van Loevezijn), Jelle Reimert, Kell Lokate, Arthon Jansen( Simeon Lokate), Tim Schoorlemmer, Shannon Nyhoff, Lars Schoorlemmer, Arno Hendriks( Tristan Schoorlemmer), Boy Meijerink(Finn Jansen  Holleboom), Jasper Hoogeslag( Jasper Bril).

2024 Album Lemelerveld

Foto's: Henk Vloedgraven 📸