S.V. Heeten neemt met een verdiende overwinning op D.T.C.’ 07 voorlopig afscheid van de derde klasse.

Er stond voor het begin van de wedstrijd geen grote belangen meer op het spel, daar beide ploegen al gedegradeerd waren. Bij een overwinning zouden de groen witten de tegenstander ruim onder zich houden, wat ruimschoots lukte. Heeten had het eerste kwartier het betere van het spel, zonder dat er grote kansen te noteren waren. Het eerste gevaar kwam na 18 minuten, toen Boy Meijerink net overschoot. Het was ook Boy die na 37 minuten goed werd aangespeeld en 1-0 scoorde. Heeten bleef de betere ploeg en had een paar minuten later de voorsprong kunnen verdubbelen, toen Arno Hendriks opstoomde maar Tim Schoorlemmer over het hoofd zag en zijn poging via de doelman enkel een hoekschop opleverde. Vlak voor rust redde Ruben Salden na een hoekschop nog een van de spaarzame kansen van D.T.C.’07. Zodoende brak de rust aan met een voorsprong voor de groen witten.

Siemen Lokate kwam de tweede helft voor Kell Lokate en Jasper Hoogeslag voor Jasper van Loevezijn. Na een uur spelen een mooie aanval, Jasper Hoogeslag gaf een mooie voorzet die door Tim Schoorlemmer helaas niet binnen kon worden geschoten. Even later een ketser van Jelle Reimert, maar met geluk ging de bal net naast. Na een uur spelen besliste Heeten de wedstrijd, Na een snelle aanval via Tim Schoorlemmer scoorde Boy zijn tweede treffer 2-0. Na 77 minuten  een goede actie van Rick Evers, maar door te gehaast te schieten ging de bal naast. Gijs Hoogeslag kwam nog voor Arno Hendriks en Rick Kemper mocht na een lange blessure nog even Rick Evers komen aflossen, overigens beidde mannen speelden hun laatste wedstrijd in Heeten 1. Tien minuten voor tijd na aangeven van Tim Schoorlemmer schoot Boy Meijerink op de doelman. Rick Kemper had de derde treffer vlak voor tijd op de schoen, maar ook deze kans ging naast. Zodoende werden op de laatste speeldag nog 3 punten bijgeschreven.

Het was een leerzaam jaar voor de jonge ploeg van Martin Dollenkamp, die ook volgend jaar in dienst van Heeten blijft en zal proberen om het verloren gegane terrein met deze jonge ploeg weer terug te winnen.

Opstelling: Ruben Salden, Jelle Reimert, Mick Slots, Arthon Jansen, Kell Lokate( Siemen Lokate), Rick Evers ( Rick Kemper), Jasper van Loevezijn ( Jasper Hoogeslag ), Tim Schoorlemmer, Lars Schoorlemmer, Arno Hendriks( Gijs Hoogeslag), Boy Meijerink.

Album DTC 2024
Volgende