S.V. Heeten na rust finaal onderuit tegen S.V. Delden

De eerste wedstrijd na de winterstop hervatte Heeten de competitie tegen middenmoter Delden, De gasten namen direct het initiatief en ranselde de jonge invaller doelman Cas Kotteman een hard schot via de paal uit zijn doel. Na ruim een kwartier kwamen de groen witten beter in de wedstrijd en kwam het tot wat mogelijkheden. Na 25 minuten kwam Heeten op voorsprong, Rick Evers gaf van achteruit een goede bal op Arno Hendriks die Quinten Rensen op rechts bereikte waarna zijn voorzet door Boy Meijerink werd binnen geschoten 1-0. Even later moest Cas opnieuw optreden op een hard schot van dichtbij en redde hij bekwaam. Heeten had hierna weer het betere van het spel en dat resulteerde na een 39 minuten in de tweede treffer. Na een voorzet van links werd de bal niet weggewerkt, waarna Tim Schoorlemmer er als de kippen bij was om de 2-0 binnen te schieten. Vlak voor rust had Arno de derde treffer op de schoen, maar de doelman kon nog redden. Met deze geruststellende stand ging de rust in.

Wat er in de eerste tien minuten van de tweede helft gebeurde was een complete nachtmerrie voor alles wat groen wit is. In deze tijdspanne scoorde Delden vier keer, het eerste doelpunt na een snelle counter, de tweede na heel slecht verdedigen en daarna gaf Heeten een strafschop weg. Heeten was 3 minuten later opnieuw aan het knoeien achterin, waarna Delden de vierde treffer binnenschoot. Heeten probeerde hierna wel om er nog een wedstrijd van te maken, maar kwam niet verder dan goed bedoelde pogingen van o.a Quinten met een kopbal en Tim. Ook de wissels konden het spelbeeld niet veranderen. In de laatste fase van de wedstrijd behoede Cas de ploeg nog met een handvol goede reddingen, maar kon ook niet verhinderen dat Delden 5 minuten voor tijd nog voor de 2-5 zorgde, wat ook de eindstand werd.

Een ruime nederlaag in een wedstrijd met twee gezichten, waarbij Heeten hele fases goed voetbal liet zien, maar op beslissende momenten de wedstrijd weggaf. Volgende week speelt Heeten bij Ruurlo, waar het zal proberen te herstellen van deze uitglijder.

Opstelling: Cas Kotteman, Rick Kemper (Jasper Hoogeslag), Jelle Reimert, Arthon Jansen, Lars Schoorlemmer( Kell Lokate), Rick Evers, Tim Schoorlemmer, Shannon Nyhoff( Jasper van Loevezijn) Arno Hendriks ( Arno Hoogeslag), Boy Meijerink, Quinten Rensen.

Datum 28/01/2024 Categorie Heeten 1