Hieronder kunt u het vrijwilligersbeleid lezen. Een van de meest in het oog springende veranderingen is het verplicht uitvoeren van vrijwilligerswerk voor ALLE leden (of de ouders van leden).

De aanleiding tot het verplicht stellen van vrijwilligerswerk is steeds vaker in het nieuws. Bij SV Heeten willen we graag de situatie voor zijn waarbij we voor onoverbrugbare problemen komen te staan. Iedereen moet begrijpen dat SV Heeten geen bedrijf is, maar een sportvereniging welke alleen draaiende kan worden gehouden door de bereidwilligheid van vrijwilligers in ons dorp.

Steeds vaker en steeds erger ervaart SV Heeten dat het in toenemende mate lastig is om vrijwilligers te binden voor de verschillende taken en functies binnen de vereniging. Voor de verschillende commissies is het een onhoudbare taak geworden om alles elk seizoen rond te krijgen. Het werk dat gedaan moet worden komt veelal op de schouders van steeds minder mensen.

Met alleen vragen redden we het helaas niet meer. Om de vereniging levend te houden en te laten groeien en bloeien, is er voor gekozen om alle (ouders) en of leden een bijdrage te laten leveren aan de vereniging in de vorm van vrijwilligerstaken of het uitvoeren van een functie. De essentie van dit plan is dat vrijwilligerswerk verplicht wordt voor alle spelende leden (C t/m Senioren)  en ouders van leden (F t/m D).

Daarnaast is het beleid omtrent een verplichte Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) toegelicht. De aanleiding daartoe is helaas veelvuldig in het nieuws. Lees daarover meer op de veilig sportklimaat pagina.

Met vriendelijke groet,

Bestuur SV Heeten