Slordig S.V. Heeten vergooid nagenoeg zeker kans op behoud van derde klasse

Het was vandaag in de uiterst belangrijke wedstrijd tegen V.V.Reutum voor Heeten van belang om de punten in eigen huis te houden. Het eerste kansje was voor Lars Schoorlemmer die de bal over schoot. Even later een overtreding van Shannon Nyhoff die hiermee zelf geblesseerd naar de kant moest met een schouderblessure. Jasper Bril kwam hem vervangen. Hierna kreeg Heeten binnen 10 minuten een serie kansen om de openingstreffer te maken, vooral in de tiende minuut was het een ware schiettent op het doel, maar het leverde geen treffer op. Reutum plaatste hierna enkele uitvallen en toen bleek met het wegvallen van Shannon het centrum van de verdediging een gatenkaas. Eerst na 16 minuten na een snelle counter werd het 0-1 en even later na een misser van Jelle Reimert was het open huis en viel de 0-2. Heeten probeerde wel om de aansluiting te krijgen, maar verder dan een schot van Jasper Bril dat naast ging kwam het niet. Na 25 minuten was het opnieuw open huis achterin en kon simpel 0-3 worden gescoord. Rond de 36 ste minuut opnieuw een serie kansen voor Heeten, maar werd er niet in geslaagd om de bal tussen de palen te krijgen. Vlak voor rust werd toch de langverwachte treffer gemaakt, Jasper Bril tikte een bal van Tim Schoorlemmer binnen 1-3. In de resterende tijd voor rust hadden de groen witten nog wel twee keer kunnen scoren maar werden de mooiste kansen om zeep geholpen.

Na rust werd het voor Heeten alles of niets en kwamen Gijs Hoogeslag voor Arno Hendriks en Jasper Hoogeslag voor Siemen Lokate. Van het verwachte offensief van Heeten kwam niet heel veel terecht, sterker nog na een voorzet van rechts scoorde Reutum na 50 minuten zelfs de 1-4. Heeten leek geslagen, maar de ploeg richtte zich weer op en een paar minuten later scoorde Boy Meijerink na goed werk van Tim Schoorlemmer 2-4. Mick Slots was dicht bij de aansluitingstreffer, maar zijn harde schot werd nog overgetikt door de doelman. Hoe meer de tijd verstreek verzanden de aanvallen in balverlies en kon Reutum simpel overeind blijven. Vlak voor tijd scoorde Mick Slots met een streep nog voor de 3-4, maar de tijd was te kort om nog langszij te komen.

Door deze uitslag is Heeten nu heel dicht bij degradatie. de twee laatste wedstrijden moet worden gewonnen en moet Reutum beidde partijen verliezen. Jammer dat de ploeg vooral verdedigend vandaag niet kon brengen zoals het de laatste weken wel kon. Volgende week speelt Heeten de laatste uitwedstrijd bij S.V. Delden.

Opstelling: Ruben Salden, Shannon Nyhoff (Jasper Bril ), Jelle Reimert, Siemen Lokate ( Jasper Hoogeslag), Arthon Jansen, Mick Slots, Jasper van Loevezijn, Tim Schoorlemmer, Lars Schoorlemmer, Boy Meijerink, Arno Hendriks ( Gijs Hoogeslag ).

Datum 12/05/2024 Categorie Heeten 1