Degradatie voor S.V. Heeten na ruime nederlaag tegen V.V. Delden een feit.

Mocht Heeten voor de uitwedstrijd nog een beetje hoop hebben gehad om rechtstreekse degradatie te ontlopen, was die na 12 minuten spelen al vervlogen. Delden begon fanatiek en in zeer hoog tempo aan de wedstrijd en binnen 5 minuten werden al twee grote kansen om zeep geholpen. Direct daarna was het Boy Meijerink die oog in oog kwam met de doelman, maar zijn te zachte schot werd gered door de doelman. Na 10 minuten spelen een snelle aanval over links met gevolg een schot die Ruben Salden te machtig was 1-0. Een minuut later een diepe bal die door Jelle Reimert werd gemist en vrij voor Ruben de 2-0 werd binnen geschoten. Hierna herstelde Heeten zich enigszins, maar alleen Tim Schoorlemmer schoot na ruim een half uur uit een goede aanval naast. Vlak voor rust kwam Gijs Hoogeslag voor de geblesseerde Jasper Bril. Nog voor rust besliste Delden de wedstrijd, uit een mooie voorzet van links werd de bal in de verre hoek ingekopt 3-0. Dit was tevens de ruststand.

Na rust kwamen Rick Evers voor Lars Schoorlemmer en Siemen Lokate voor Arthon Jansen. De Deldenaren vonden het voorlopig wel welletjes en mochten de groen witten een half uurtje leuk meevoetballen, maar waren er nauwelijks doelkansen te noteren. Na een uur kwam Jasper Hoogeslag voor Boy Meijerink. Het laatste kwartier ging Delden het thuispubliek trakteren op nog twee doelpunten. Na 76 minuten werd een prima uitgevoerde aanval prachtig afgemaakt 4-0 en nadat Gijs Hoogeslag even later de lat teisterde werd na 86 minuten uit een hoekschop de 5-0 binnen gewerkt. De nederlaag had nog hoger kunnen uitvallen , want in de laatste minuten werd door Delden nog twee maal op de lat geschoten. Zodoende bleef het bij deze ruime en verdiende nederlaag.

Na deze uitslag speelt Heeten volgend jaar helaas weer in de vierde klas en kan het weer proberen om het verloren gegane terrein terug te winnen.

Opstelling: Ruben Salden, Jelle Reimert, Mick Slots, Arthon Jansen( Siemen Lokate ), Kell Lokate, Tim Schoorlemmer, Lars Schoorlemmer ( Rick Evers ), Jasper van Loevezijn, Arno Hendriks, Boy Meijerink ( Jasper Hoogeslag ), Jasper Bril ( Gijs Hoogeslag ).

Datum 20/05/2024 Categorie Heeten 1