S.V. Heeten de beste op de akkers van DTC 07

Vandaag speelde Heeten de inhaalwedstrijd tegen DTC 07 in Lattrop. Beide ploegen bezetten de laatste plaats, dus de drie punten waren  van groot belang. Het was een wonder dat de scheidsrechter het veld bespeelbaar achtte, maar kwam daar in de rust op terug. Heeten miste enkele sterkhouders door blessures, waardoor Shannon Nyhoff een linie zakte, die hij bekwaam invulde.
DTC 07 begon furieus aan de wedstrijd en had het eerste kwartier enkele kansjes. Hierna kwam Heeten beter in de wedstrijd en na een kwartier een lange bal op Jasper Hoogeslag die bekwaam afrondde 0-1. DTC 07 ging hierna op zoek naar de gelijkmaker en was na ruim een half uur daar dicht bij, een schot op de lat was een gelukje voor Heeten en de rebound werd bekwaam door Ruben Salden gepakt, Toch werd het kort voor rust gelijk, na enkele uitglijders in de verdediging profiteerde DTC 07 1-1. Dit werd ook de ruststand.

De scheidsrechter vond het niet verantwoord om de tweede helft op het eerste veld te spelen, dus werd er overgeheveld naar het tweede veld, dat overigens niks beter was. In deze helft begon Boy Meijerink voor Siemen Lokate. Het spelbeeld ging aanvankelijk gelijk op, tot Boy Meijerink na ruim een uur met een prachtige krul de bal in de bovenhoek plaatste 1-2. Tien minuten later een prachtige bal op Jasper Hoogeslag die op weg naar de doelman onderuit werd geschoffeld, met een rode kaart voor de verdediger tot gevolg. De vrije trap die hierop volgde werd door Arne Hendriks feilloos binnengeschoten 1-3. De wedstrijd leek hiermee gespeeld, maar DTC 07 knokte hierna om elke meter verder en kreeg na 77 minuten goedkoop een strafschop na een overtreding. Deze werd met succes binnengeschoten 2-3. In het laatste kwartier had DTC 07 door het uiterst zware veld niet de kracht om de gelijkmaker te maken. Heeten had in deze fase voldoende mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen, dat gebeurde na 85 minuten alsnog, het was opnieuw Boy Meijerink die de wedstrijd besliste 2-4.

Het was een wedstrijd op ongelooflijk  slechte grasvelden, waarin de lichtvoetige spelers uit Heeten het beste van het spel hadden. Er zijn drie belangrijke punten behaald, waardoor de groen witten nu de laatste plaats verlaten en nu moeten gaan voor de plekken boven de degradatiezone. Volgende week speelt Heeten thuis tegen DSVD uit Deurningen.

Opstelling: Ruben Salden, Kell Lokate, Jelle Reimert, Siemen Lokate ( Boy Meijerink), Shannon Nyhoff, Tim Schoorlemmer, Jasper van Loevezijn, Lars Schoorlemmer, Arno Hendriks ( Tristan Schoorlemmer ), Jasper Bril ( Finn Jansen of Holleboom, Jasper Hoogeslag.

Datum 18/02/2024 Categorie Heeten 1