Het is weer tijd de kleding te controleren en gereed te maken voor volgend seizoen. We doen dus weer een beroep op de leiders om ervoor te zorgen dat het aantal kledingstukken in de tas klopt. Lees hieronder de instructies en de tijden voor inleveren.

Mocht er in de loop van het afgelopen seizoen kleding zijn zoekgeraakt dan zijn er de volgende gereduceerde kosten aan verbonden: Shirt € 12,60 / Broekje € 5,50 / Kousen € 2,70. Deze kosten dan graag bij het inleveren voldoen.

Handig voor de teams die niet gezamenlijk wassen: na de laatste wedstrijd voor één keer wel de kleding verzamelen en gezamenlijk wassen om daarna in te kunnen leveren.

Alle leden worden door SV Heeten elke wedstrijd voorzien van een officieel clubtenue. Deze service, onder de noemer ‘leasekleding’, geldt voor alle spelende leden.

Leasekleding is een betrekkelijk nieuw initiatief in de voetbalwereld, maar wordt door steeds mee verenigingen toegepast. Door leden van leasekleding te voorzien is het voor (ouders van) niet meer nodig om te investeren in de aanschaf van dure clubkleding. Hierdoor is de instapdrempel voor jonge leden om lid te worden veel lager. De vereniging op haar beurt ervaart dat de aanwas van nieuwe leden soepeler verloopt en dat alle leden tevens in dezelfde tenues lopen. Ongeacht de achtergrond. Hierdoor is de verbondenheid onderling groter en hebben alle leden gelijke kansen op een mooie voetbaltoekomst. Hiermee onderstreept SV Heeten haar imago als een warme en vriendelijke dorpsvereniging. De uitstraling van de leden is daar een belangrijk onderdeel van.

Echter betekent zo’n leaseplan, hoe prachtig de gedachte erachter, wel dat de vereniging een fikse investering moet doen. Om dit mogelijk te maken is er door de commerciële afdeling contact gezocht met Heetense ondernemers. Gelukkig bleken velen van hen zeer begaan met de vereniging en inmiddels zijn er vele teams voorzien van een shirtsponsor.

Er is een kledingcommissie samengesteld die de uitvoering van de clubtenues op zich neemt. Hier kunt u ook terecht voor vragen en opmerkingen. Het is de bedoeling dat in elke tas een wasinstructie komt en een overzicht van de inhoud. Wil diegene die de kleding wast dan meteen controleren of alles compleet is. Als er iets niet in orde is kunt u dit, uitsluitend via e-mail of het daarvoor bestemde Voetbalkleding contactformulier, melden voor maandagavond, dan bent u er zeker van dat de tas weer compleet is voor de volgende wedstrijd.

Regelmatig gaan wij u via de site van SV Heeten op de hoogte houden betreffende de voortgang van het project. Mocht u verder dringende vragen hebben kunt u terecht bij bestuurslid commerciële zaken.

Wasvoorschriften

Wilt u de inhoud controleren en als u een kledingstuk mist of vanwege schade vervangen moet worden dit vóór dinsdag melden per email of het daarvoor bestemde Voetbalkleding contactformulier.
De vereniging zorgt er daarna voor dat de kleding bij aanvang van de volgende wedstrijd weer compleet is.

Verkorte instructie

1. Vuile broekjes direct in emmer water zetten
  2. Alle stukken op max. 40 graden wassen
  3. Binnenstebuiten wassen
  4. NIET in de droger

Aanvullende instructie

• Gezamenlijk wassen heeft de voorkeur, vanwege kleurbehoud en kleiner verliesrisico
  • Kousen, shirts en broeken de eerste paar wasbeurten apart wassen.
  • Altijd de wasvoorschriften die in het innaai-etiket staan opvolgen.
  • Maximaal op 40 graden wassen, tenzij anders is doorgegeven.
  • Niet in de droogtrommel drogen.
  • Bij het wassen en centrifugeren de kleding naar binnen draaien zodat de opdruk beschermd is.
  • Niet chemisch reinigen, niet op de hand wassen, niet wringen. Ook geen bleekwater bij de broekjes doen!
  • Niet borstelen of krabben aan de opdruk in natte toestand.

Deze wasvoorschriften worden ook in elke kledingtas geplastificeerd meegeleverd!

Voor vragen en/of opmerkingen over ons leaseplan kunt u bij ons terecht en inhoudelijke vragen over de kleding, het wassen en reparaties kunnen uitsluitend via e-mail of het daarvoor bestemde Voetbalkleding contactformulier gesteld worden.