S.V. Heeten ondanks goede wedstrijd toch onderuit bij MVV’29

De uitwedstrijd bij de trotse koploper MVV’29 werd geen simpel duel voor de ploeg uit Harbrinkhoek. Nadat de beginfase gelijk op ging, was de eerste grote kans voor MVV 29, dat hard op de paal schoot. Ook Heeten liet zich niet onbetuigd en schoot Lars Schoorlemmer op de doelman. MVV’29 dat veelvuldig de lange bal hanteerde, kwam na een kwartier op voorsprong. Uit een diepte pass gaf Heeten te veel ruimte weg en werd de bal hard ingeschoten 1-0. Heeten herstelde zich goed van deze tegenvaller en zocht waar mogelijk de aanval. Toch was het na ruim een half uur weer raak, na opnieuw weer een scherpe counter werd de verdediging overlopen en werd het 2-0. Heeten was na deze treffer opnieuw niet van de wijs en het was Lars Schoorlemmer die even later een goede voorzet van rechts door Arno Hendriks binnen binnen geschoten zag 2-1. Deze stand werd tevens de ruststand.

Na rust ging Heeten verder waarmee het de eerste helft was geeindigd en was het na 48 minuten dicht bij de gelijkmaker toen Tim Schoorlemmer een voorzet van Jasper Hoogeslag net naast schoot. Ook MVV’ 29 liet van zich horen, want een minuut later werd na een snelle counter net naast geschoten. Heeten bleef in deze fase het betere van het spel houden, zonder dat het tot grote kansen kwam. Na ruim een uur kwam Jasper Bril voor Jasper Hoogeslag. MVV’29 nam geleidelijk weer het heft in handen en vloeiden bij Heeten langzaam de krachten weg. Rick Kemper kwam nog voor Arno Hendriks en even later Finn Jansen of Lorkeers voor Tim Schoorlemmer. Na 68 minuten moest doelman Jarne Loohuis een prima redding verrichten op een hard schot, maar 10 minuten later was hij kansloos toen na een vrije trap de afgeslagen bal met een omhaal werd binnengeschoten 3-1. In het laatste kwartier was het vuur uit de wedstrijd en kabbelde de wedstrijd naar het einde.

Het is jammer dat de groen witten ondanks het bij vlagen goede veldspel, voor het doel te weinig stootkracht aan de dag leggen. Voetballend is Heeten de laatste weken niet vaak de mindere, maar is het scoren het grote manco. Volgende week speelt Heeten thuis de uiterst belangrijke wedstrijd tegen Lemelerveld. Bij een overwinning zijn er nog alle kansen om de nacompetitie te halen.

Opstelling: Jarne Loohuis, Kell Lokate, Jelle Reimert, Mick Slots, Arthon Jansen, Lars Schoorlemmer, Tim Schoorlemmer( Finn Jansen of Lorkeers ), Jasper van Loevezijn, Jasper Hoogeslag ( Jasper Bril), Boy Meijerink, Arno Hendriks ( Rick Kemper).

Datum 03/03/2024 Categorie Heeten 1