S.V. Heeten kan opnieuw een voorsprong niet over de streep trekken

Vandaag moest Heeten het thuis opnemen tegen middenmoter DSVD uit Deurningen. Heeten begon vol goede moed aan de wedstrijd, Arno Hendriks was na 2 minuten dicht bij een doelpunt, maar zijn schot ging rakelings over. Nadat DSVD ook dicht bij een treffer was, nam Heeten toch een voorsprong, na een prima bal op Jasper Hoogeslag die zijn voorzet door Jasper van Loevezijn binnen zag gewerkt 1-0. DSVD zette hierna aan om de gelijkmaker te forceren en had na 17 minuten bijna succes toen na een verdedigende fout de bal op de paal werd geschoten. Toch was Heeten in de rest van de eerste helft de betere ploeg en had Jasper Bril moeten scoren, toen hij een mooie voorzet van Jasper Hoogeslag van dicht bij op de doelman schoot. Het bleef tot de rust bij deze magere voorsprong.

Na rust pakte DSVD de zaken energieker aan en moest Heeten terug. De gelijkmaker bleef dan ook niet lang uit, na 51 minuten werd een voorzet van rechts binnen gekopt 1-1. Heeten haalde lang niet het spelpeil van de eerste helft en 5 minuten later zeilde een voorzet van opnieuw rechts zo maar binnen 1-2. Heeten wisselde hierna Jasper van Loevezijn voor Rick Kemper en Jasper Hoogeslag voor Boy Meijerink. Nadat Ruben Salden na 75 minuten nog een geweldige redding verrichte en Mick Slots ( na lang blessure leed), Arno Hendriks verving, gingen de groen witten weer op zoek naar de gelijkmaker.  Deze kwam er dan ook even later, na een ingooi pikte Tim Schoorlemmer de bal op en schoor hard in de bovenhoek 2-2. Maar zo als zo vaak dit seizoen is het vasthouden van een resultaat moeilijk, een minuut na de gelijkmaker werd net buiten de zestien een overtreding gemaakt, die in de bovenhoek werd geplaatst 2-3. Heeten gaf het nog niet op maar gaandeweg vloeide ook de kracht weg en na 83 minuten werd een slap rollertje toch een doelpunt 2-4. Het moet gezegd dat Heeten tot de laatste minuut knokte voor een beter resultaat en het was Arthon Jansen die een voorzet van rechts nog binnen kopte 3-4. De resterende tijd was te kort om de toch wel verdiende gelijkmaker te scoren, zodat opnieuw een nederlaag op het bord stond na afloop.

Het is jammer dat na een goede eerste helft, het na rust te gemakkelijk weer word weggegeven, ondanks de vele arbeid die in de wedstrijd wordt gestopt. Volgende week gaat Heeten op bezoek bij koploper MVV ‘29 in Harbrinkshoek.

Opstelling: Ruben Salden, Jelle Reimert, Shannon Nyhoff, Arthon Jansen, Kell Lokate, Tim Schoorlemmer, Lars Schoorlemmer, Jasper van Loevezijn( Rick Kemper), Arno Hendriks ( Mick Slots), Jasper Bril, Jasper Hoogeslag ( Boy Meijerink).

Datum 25/02/2024 Categorie Heeten 1