Ook vrijgezellen hebben een moeder (S.V. Heeten 18+)

Eus: Ook vrijgezellen hebben een moeder

Het was vorige week weer gezellig en inspirerend aan de tafel bij Wilfred Gene tijdens de uitzending van VI. Ik als rasechte deventenaar en turk 1e klas, had weer volop discussie met dhr. Derksen. Zijn ongezouten stuk op de SV Heeten site maakt het voor mij noodzakelijk om wederom polshoogte te nemen in Heeten bij “The Young Ones”. Na een klinkende overwinning op Klein Dochteren 18+, staat de kampioenswedstrijd voor de deur. Johan was behoorlijk sceptisch over de afloop, een leider wie je niet van “onbespraakt gedrag” kunt betichten en als moederdag de aanleiding is om met een vrijgezellen team op pad te gaan? Waar is die winnaarsmentaliteit van gebleven, zo ken ik deze gasten niet. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat het gehele team en technische staf tot op het bot gemotiveerd is om die titel binnen te slepen.

Zoals een professioneel journalist hoort te werken, ga ik op onderzoek uit. Als eerst kom ik erachter dat er een uitwedstrijd staat tegen Barbaros. Ik ken natuurlijk mijn eigen turkse pappenheimers en “The Young Ones” hoeven niet te rekenen op enige clementie. De volledige trukendoos zal opengetrokken worden.

Allereerst maar eens de trainer gebeld, Tom neemt op en doet zijn relaas over vorige week. Vorige week berust volledig op een misverstand, Gea een beetje gekieteld en alles is weer koek en ei. Ach je weet wel hoe het gaat met vrouwen, “niet begrijpen wat wij wel snappen wat zij aannemen te weten over wat wij bedoelen”. Tom is vol vertrouwen en volgens hem kan er niets mis gaan, zelfs een extra wissel op de bank, mocht de vermoeidheid toeslaan. Als ik dan vervolgens even doorvraag wat de feestplannen zijn, voor het geval het kampioenschap gevierd moet worden, blijft het wel akelig stil aan de andere kant van de lijn. Toch niet volledig overtuigd?? Op de socials kan ik ook al weinig terug vinden over het aanstaande kampioenschap.

Dan is er nog de kwestie van die vrijgezellen, hoe ga ik hier een onderzoek op los laten? De meeste heren zijn welbespraakt, bellen en vragen hoe ze ervoor staan heeft dan ook geen zin. Ineens krijg ik een ingenieus plan, ik ga mij aanmelden op datingapp Tinder en ga mij voordoen als Tina met een niets verhullend profiel, foto en omschrijving. Zaterdagavond reis ik af naar Heeten om zo eens Swipend door het dorp te gaan. Al gauw krijg ik contact met keeper Dieks, maar zijn reactie is kort en bondig: vanavond geen tijd, sta morgen weer tussen de “palen”. Ook Raymond reageert al snel, ik ben net hersteld van een zware schouderblessure, ik kan mij vanavond geen rare standjes veroorloven. Morgen moet ik presteren op het veld. Nu even door richting Jos, maar krijg geen reactie, verkeerde app??. Op de terugweg naar Deventer ga ik binnendoor en passeer de Lodewegesbrug naar de goede kant van het kanaal en pling, daar is Louis. Zijn reactie is ook duidelijk, ik heb de laatste weken extra looptraining gedaan voor mijzelf, ik ben momenteel in topconditie en mijn goddelijke lichaam doneer ik morgen volledig aan de club en aan niemand anders. Zo dit is wel duidelijk, het gros van de vrijgezellen neemt de kampioenswedstrijd serieus.

Dan is het zondagochtend, ik reis af naar Hengelo om zelf de wedstrijd te aanschouwen. Daar aangekomen is het publiek uit Heeten toch rijkelijk vertegenwoordigd! Het lijkt wel of Bas moederdag bij de voetbal viert. Naast het grote gros vrijgezellen staan er toch nog aantal meer vedetten op het veld. Wat wel opvalt, “The Young Ones” zijn met bijna 27 mannen vertegenwoordigd in het team, maar er waren er maar een handje vol spelers wie hun teamgenoten aan het aanmoedigen. Het zal de warmte zijn, de gemiddelde leeftijd/fitheid van Barbaros, moederdag, de scheids, het veld enz enz enz, kortom een boel smoezen, maar een overwinning heeft er geen enkel moment ingezeten. Maar volgens Erwin is er altijd wel een lichtpuntje in de duisternis: Tis ook beter om een kampioenswedstrijd thuis te voetballen, top heren dat jullie dit aandurven……

Helaas moet ik Johan voor deze keer gelijk geven in zijn analyse. Er is nog geen man overboord, maar as. Zondag moet er uit een ander vaatje getapt worden. Het geheel analyserend, brengt mij tot de conclusie dat de focus in de voorbereiding moet beter, beleving op en naast het veld moet intenser en het volledige team moet de spelers aanmoedigen dat ze het in Hengelo nog kunnen horen.

Kortom as. Zondag 21-04 staat de revanche, Heeten – Barbaros op het programma, alleen een overwinning telt!!

Heren veel succes.

Is getekend, Eus.