De dag van de waarheid, Heeten 18+

De dag van de waarheid, Heeten 18+

Al weken lang gaat er geroezemoes door het dorp, gaat het ze lukken of niet? Worden ze het of niet? Kunnen ze de druk aan of niet? Zelfs via de dorpsapp wordt iedereen op de hoogte gehouden. Reden te meer om eens een kijkje te gaan nemen bij sv Heeten 18+, worden ze kampioen of niet? De dag van de waarheid, thuis tegen directe concurrent Barbaros.

Met een selectie van maar liefst 10 man en enkele reserve-reserve spelers achter de hand, zitten de mannen ontspannen aan de koffie. Niets aan de hand, rustig bakkie koffie, maar toch een andere spanning dan anders, gaat het vandaag dan wel lukken, na de nederlaag vorige week?

Kwart voor negen, roept de hoofdcoach, de mannen moeten richting de kleedkamer gaan. Niets anders dan anders, alhoewel, de geur van Dampo is rijkelijk aanwezig om spieren warm te houden, iemand heeft een kapotte voetbalschoen en weer een ander trekt zijn schoenveters kapot. Toch een lichte spanning bij de mannen?

De hoofdcoach heeft na de midweekse voorbereiding weinig nieuws te vertellen en heeft het tactisch plan klaar voor de mannen. De gebruikelijke one-liners worden nog even de kleedkamer in geslingerd (Lijnen dicht lopen, kijk uit voor de snelle jongens, niet laten schieten, geen lange ballen, als je kunt moet je schieten, enz.) en dan kunnen de mannen naar buiten. Links en rechts nog snel een zenuwplasje en hup naar het veld.

Een andere tactiek, zal dat het gewenste resultaat opleveren? Eén ding is maar genoeg en dat is de winst. Tijdens de warming-up is het bij beide teams opvallend stil op het veld, de supporters stromen langzaam toe, de laatste nieuwtjes worden nog even doorgenomen langs de kant en dan komt de scheidsrechter het veld opgelopen in een prachtig rode outfit. Opstellen en daar klinkt de fluit!

Heeten begint furieus aan de wedstrijd en probeert met enkele schoten direct te scoren en zo een voorsprong te nemen, maar helaas, een uitval van Barbaros en zeer kundig wordt de 0-1 gescoord, Heeten moet zich snel herpakken. Direct hierna een hele goede kans voor Heeten, maar ook deze wordt jammerlijk gemist. De wedstrijd is in evenwicht, maar Heeten zit voorlopig aan de verkeerde kant van de score. Dan wordt de bal van achteruit ingespeeld, een mooie combinatie door het midden en………….Goal!! 1-1.

Met deze stand gaan we even uitpuffen. Iedereen voelt het, we spelen goed, het zit er in, we gaan ervoor, KOM OP TAN!! Nog een aantal tactische aanwijzingen van de technische staf en daar gaan we weer!

De spanning loopt op, wat lichte irritaties over en weer, maar de beste kansen zijn toch voor Heeten, wat helaas nog geen goal oplevert. Barbaros in de aanval, maar net gemist, direct een tegenaanval van Heeten, maar ook hier weer geen goal. De tijd tikt door en de spanning loopt op, Heeten heeft een doelpunt nodig om straks juichend van het veld te gaan. Tegenaanval van Barbaros en……. o nee!! 1-2….. Heeten moet in de achtervolging en probeert vol passie de wedstrijd te kantelen. Nog 5 minuten op de klok, weer een kans voor Heeten maar de bal wil er niet in. Tegenstander Barbaros speelt de wedstrijd ondertussen professioneel uit, er is nu echt een wonder nodig om dit nog om te draaien. Maar dan, weer een uitval van Barbaros en daar is de beslissende 1-3. De wedstrijd is gespeeld en de gasten uit Hengelo mogen zich kampioen noemen van de 1e klasse-01.

Teleurgesteld lopen de Heetense mannen naar de kant, opgevangen door de rest van het team. Schouderklopjes links en rechts, wat opbeurende woorden en dan het besef; geen kampioen, maar dit was de beste wedstrijd van het jaar. De spelersvrouwen wisten vooraf hoe het ging lopen en beuren de mannen op met een biertje, voorzien van een kaartje met de boodschap “Jammer, net niet gelukt” erop.

Wat betekent dit voor Heeten 18+, wordt er gezaagd aan de poten van de technische staf? Hebben ze dit seizoen iets laten liggen? Uiteindelijk is de 2e plaats behaald, geen paniek dus, voorronde Champions League is veilig gesteld en de blik is alweer gericht op volgend seizoen. Dank voor alle inzet en alle support van onze fans.

Datum 21/05/2023 Categorie Heeten 18+