S.V. Heeten pakt titel na gelijkspel bij D.V.V. Sallandia

Het is altijd bijzonder, het spelen van een wedstrijd waarin het kampioenschap kan worden behaald. Met nog vier wedstrijden te gaan, was het voor de groen witten vandaag zo’n dag, er waren veel supporters uit Heeten meegekomen om de titel mee te komen vieren. Maar er is ook nog een tegenstander die de aanstaande kampioen een beentje wil lichten en die ook nog wat had te winnen, met het oog op de nacompetitie voor promotie. Heeten begon erg nerveus aan de wedstrijd en moest doelman Ruben Salden al na 10 minuten optreden om een treffer te voorkomen. De eerste kans voor de groen witten was voor Tim Schoorlemmer die van rechts komend net voorlangs schoot. Na ruim een half uur was het opnieuw Tim, die na een hakje van Daan Wigink op de doelman schoot. Twee minuten voor rust miste Tim na een solo net het doel. Zo werd de rust bereikt met de brilstand na een matige eerste helft.

Direct na rust kwam Heeten goed weg, Sallandia schoot hard op de lat, waarna de rebound wederom op de lat spatte. Na 56 minuten een goede aanval van Heeten, Daan Wichink legde goed terug op Tim, maar de doelman kon zijn inzet onschadelijk maken. Even later nam Sallandia de leiding, een aanval over links werd onhoudbaar binnengeschoten 1-0. Heeten wisselde Daan Wigink voor Brian Meijerink. Na een uur een vrije trap voor Heeten net buiten de zestien, die Tim door de muur gesmoord zag worden. Ook Sallandia liet zich zien en schoot uit een vrije trap op de paal. Uit de tegenaanval zag Tim een schot net langs de paal gaan. Heeten wisselde hierna Shannon Nyhoff voor Arno Hendriks. Vijf minuten voor tijd bezegelde Rick Evers het kampioenschap, hij zette vanaf de middellijn een solo in en bekroonde dat met de gelijkmaker 1-1. Dat uitgerekend Rick, het hele seizoen de stabiele motor van het team hiervoor tekende was mooi. Met Jelle Reimert voor Mick Slots en Binck Doedens voor Jasper van Loevezijn speelde Heeten de wedstrijd uit.

Met nog drie wedstrijden te gaan is Heeten de duidelijk verdiende kampioen, dat 13 keer zegevierde twee keer verloor en twee maal gelijk speelde. Volgende week gaan de groen witten op bezoek bij het op de laatste plaats staande De Gazelle in Deventer. Het zou prettig zijn om de komende weken de competitie af te sluiten als een waardig kampioen

2023 Sallandia - S.V. Heeten album
Volgende