S.V. Heeten knokt zich in de slotfase verdiend naar overwinning tegen S.C. Overwetering

Na de wanvertoning van vorige week tegen Eilermark hebben de groen witten weer eens laten zien dat de ploeg niet voor spek en bonen meedoet in de derde klasse. Heeten begon furieus aan de wedstrijd, wat voor het talrijke publiek een leuke wedstrijd voorspelde. Overwetering kwam na de openingsfase beter in de wedstrijd en ontstond er een gelijk opgaande wedstrijd. Na 21 minuten leek Heeten de leiding te nemen, maar de scheidsrechter kon niet waarnemen of de bal de doellijn gepasseerd was. Direct hierna werd er verzuimd de bal weg te werken en kon Overwetering simpel scoren 0-1. Tim Schoorlemmer was een minuut later dicht bij de gelijkmaker na een combinatie in de zestien, maar de doelman kon redden. Ook kon Boy Meijerink na een half uur de bal na een vrije trap van Kell Lokate bij de tweede paal niet binnen werken. Tot de rust bleven beidde ploegen aandringen, maar grote kansen leverde dat niet op.

Na rust kwam Jasper Hoogeslag voor Arno Hendriks. Heeten speelde met de harde wind in de rug
en werd Overwetering teruggedrongen op eigen helft. Door de slechte weersomstandigheden en het moeten scoren was het lastig om tot goede aanvallen te komen. Na een uur melde Overwetering zich weer eens voor het doel van de groen witten en zoals zo vaak gebeurde dit seizoen werd deze uitbraak omgezet in een goal 0-2. Heeten gooide hierna alles op de aanval en kwamen Jasper Bril, Gijs Hoogeslag en Simen Lokate voor Jasper van Loevezijn, Shannon Nyhoff en Mick Slots. Met ook Kell Lokate erbij aan het front werd Overwetering opnieuw vastgezet en was de eerste grote kans voor Jasper Bril die op de doelman schoot. Door de druk kon een doelpunt niet uitblijven, dat gebeurde dan ook na 81 minuten, nadat een eerste inzet nog afgeweerd werd schoot Jasper Bril alsnog raak 1-2. Heeten was hierna helemaal los en een minuut later, een mooi balletje van Tim Schoorlemmer op Jasper Bril die opnieuw scoorde 2-2. Jasper Hoogeslag strandde even later na een diepe bal op de doelman,  Overwetering kon zich weer aan de druk ontworstelen en wist nog met enkele hoekschoppen gevaarlijk te worden. Vlak voor tijd ging Tim Schoorlemmer na een diepe bal goed door en hij wist ook de doelman te verschalken 3-2. De tijd was voor Overwetering te kort om nog terug te komen en zo hield Heeten de punten verdiend in huis.

Met nog vier wedstrijden te gaan is er nog van alles mogelijk in de staartgroep, maar dan moet er net als vandaag met veel passie gespeeld worden. De volgende wedstrijd speelt Heeten komende donderdag om 20.15 uur in Winterswijk tegen TRIAS FC dat in de middenmoot vertoeft.

Opstelling: Ruben Salden, Jelle Reimert, Shannon Nyhoff ( Simen Lokate ), Kell Lokate, Arthon Jansen, Mick Slots ( Gijs Hoogeslag), Jasper van Loevezijn ( Jasper Bril), Tim Schoorlemmer, Lars Schoorlemmer, Arno Hendriks ( Jasper Hoogeslag), Boy Meijerink.

Album Overwetering
Volgende