S.V. Heeten verliest ook van MVV 29

Na twee ruime nederlagen speelde Heeten vandaag tegen MVV29 en moest ook hierin zijn meerdere erkennen. Van meet af aan liet NVV29 zien dat het alleen kwam voor de drie punten, al na 7 minuten moest doelman Ruben Salden optreden om een achterstand te voorkomen. Het eerste gevaar van de kant van Heeten voor het doel van MVV29 kwam na 12 minuten , toen Quinten Rensen uit een hoekschop van Mick Slots op de doelman schoot. Even later een gave voorzet van de snelle rechterspits die door de spits, die goed voor de man kwam inschoot 0-1. In deze fase was MVV 29 veruit de betere ploeg, maar na een half uur kwamen de groen witten wat onder de druk vandaan.  Na 37 minuten een goede kans voor Heeten, Tim Schoorlemmer zette de aanval op en kaatste met Boy Meijerink waarna Tim op de doelman schoot. Vlak voor rust was de rechterspits Arthon Jansen weer te snel af en werd de voorzet opnieuw binnengeschoten 0-2. Dit was ook de ruststand.

Na rust was MVV29 opnieuw de betere ploeg en moest Ruben na 57 minuten alle zeilen bij zetten om een vrije trap tot hoekschop te verwerken. Even later opnieuw een prima redding van Ruben na een hard schot. Heeten wisselde even later Tim Schoorlemmer voor Shannon Nijhoff en Jasper Hogeslag voor Arno Hendriks. MVV29 was na 71 minuten opnieuw dicht bij een doelpunt na een schot dat via Ruben op de lat spatte. Tien minuten later besliste MVV29 de wedstrijd toen een voorzet van rechts in eerste instantie werd gemist, maar daarna alsnog binnen werd geschoten 0-3. Arno Hendriks leek na 87 minuten de eerste treffer van het seizoen voor Heeten te scoren, maar de doelman ranselde de bal uit de uiterste hoek. In de slotfase kwam Lars Schoorlemmer nog voor Quinten Rensen. Het werd in de laatste minuut allemaal nog erger voor de groen witten, toen een lange bal van links via Ruben in het doel dwarrelde 0-4.

Het is wel duidelijk dat Heeten een moeilijk seizoen voor de boeg heeft, na drie wedstrijden zijn alle tegenstanders duidelijk beter en wordt Heeten fysiek en op handeling snelheid afgetroefd. Hopelijk kan de ploeg zich de komende maanden zich aanpassen aan deze sterke derde klasse. Volgende week gaat Heeten op bezoek bij streekgenoot Lemelerveld.

Opstelling: Ruben Salden, Mick Slots, Jelle Reimert, Kell Lokate Arthon Jansen, Rick Evers, Tim
Schoorlemmer( Shannon Nijhoff), Jasper van Loevezijn, Jasper Hogeslag( Arno Hendriks),Boy Meyerink, Quinten Rensen( Lars Schoorlemmer).

2023 MVV

Datum 08/10/2023 Categorie Heeten 1