S.V. Heeten na doelpuntrijke wedstrijd ten onder tegen FC Trias

Vandaag speelden de groen witten tegen de voor Heeten onbekende tegenstander FC Trias uit Winterswijk. Heeten was in de openingsfase de betere ploeg, maar meer dan een paar schoten leverde dat niet op. FC Trias kwam op gelukkige wijze op voorsprong, na een duidelijke handsbal van de bezoekers die de scheidsrechter ontging, verzuimde Heeten om de bal weg te werken en werd de bal ingeschoten 0-1. Heeten ging hierna op zoek naar de gelijkmaker, maar vooralsnog werden enkele mooie kansen door Quinten Rensen en Kell Lokate gemist. Toch was het Kell die na 37 minuten de verdiende gelijkmaker binnen kopte 1-1. De vreugde van de gelijkmaker was maar van korte duur, want net als bij de openingstreffer werd het een minuut later door slecht verdedigen opnieuw op achterstand gezet 1-2. Na 40 minuten leek Kell de gelijkmaker binnen te koppen na een scherpe voorzet van Tim Schoorlemmer, maar kon de doelman met moeite redden. Toch maakte Heeten nog voor rust de gelijkmaker, Jasper van Loevezijn gaf het laatste zetje na een voorzet van Jasper Hoogeslag 2-2. Dit was ook de ruststand in deze levendige eerste helft.

Na rust liet Heeten al snel tegen de volgende tegenvaller aan, uit een snelle uitval scoorde FC Trias 2-3. Heeten zette hierna alles op de aanval en speelde een kwartier erg goed voetbal, maar heeft te veel moeite met het afwerken van goede aanvallen. Zoals zo vaak straft de tegenstander dit af, zo ook nu, na een lange bal die werd doorgekopt werd de 2-4 gescoord. Heeten verving Jasper Hoogeslag voor Arno Hendriks en Lars Schoorlemmer voor Rick Kemper. Na 68 minuten redde de doelman een prima inzet van Rick Kemper. Gijs Hoogeslag kwam na 70 minuten voor Jasper van Loevezijn, maar FC Trias besliste even later de wedstrijd na opnieuw een uitval 2-5. Ook Simen Lokate kwam nog voor Arthon Jansen. Het was Arno Hendriks die de bal binnen kopte uit een mooie bal van Simen Lokate 3-5 en daarmee de einduitslag bepaalde.

Heeten verzuimde vandaag om punten te scoren tegen deze gelijkwaardige ploeg omdat het verdedigend te veel laat liggen en voor het doel niet scherp genoeg was. Volgende week speelt S.V. Heeten uit bij Reutem dat in de middenmoot vertoefd.

Opstelling: Jarne Loohuis, Jelle Reimert, Kell Lokate, Arthon Jansen( Simen Lokate), Rick Evers, Tim Schoorlemmer, Jasper van Loevezijn( Gijs Hoogeslag),Lars Schoorlemmer (Rick Kemper), Jasper Hoogeslag( Arno Hendriks), Boy Meijerink, Quinten Rensen.

2023 Trias

Foto's: Henk Vloedgraven 📸