Geen punten voor S.V. Heeten bij S.V. Wijhe ‘92 ondanks sterke tweede helft

Na de eerste punten van de vorige week gingen de groen witten op zoek naar opnieuw een goed resultaat. Onder zeer herfstige omstandigheden werd de wedstrijd zaterdagavond vooruit gespeeld, zodat het moeilijk was om te spelen tegen de harde wind. Wijhe begon met de wind in de rug voortvarend aan de wedstrijd, met de snelle buitenspelers was er voortduren gevaar voor het doel van Heeten. Na 20 minuten mondde zo’n snelle uitbraak tot een hoekschop, die daarna werd binnen gekopt 1-0. Even later opnieuw een snelle uitbraak over links die vakkundig werd omgezet in een doelpunt 2-0. In deze fase leek het of Heeten helemaal werd overlopen, maar rond het half uur kwam Heeten beter in de wedstrijd. Er werden enkele hoekschoppen afgedwongen en na een prima voorzet van Arno Hendriks miste Boy Meijerink de bal die voorlangs ging. Ook moest Ruben Salden tussendoor nog een hard schot onschadelijk maken. Zo keek Heeten met de rust tegen een lelijke achterstand aan.

Heeten wisselde na rust Arno Hendriks voor Jasper Hogeslag en Lars Schoorlemmer voor Wouter Salden. Heeten dat nu met de wind in de rug speelde ging de tweede helft vol op de aanval, maar kon voor het doel vooralsnog geen grote kansen uitspelen. Na een uur kwamen Jasper van Loevezijn en Jasper Bril voor Mick Slots en Boy Meijerink voor een slotoffensief. Rick Evers was na 65 minuten dicht bij een treffer, maar zijn harde schot ging rakelings over. Even later een mooie aanval over links, opgezet door Tim Schoorlemmer die Quinten Rensen bereikte,waarna Jasper Hogeslag de bal prachtig binnenschoot 2-1. Van het uitgebluste Wijhe had Heeten niet veel meer te duchten, en Heeten speelde hierna alles of niets. In de slotfase opnieuw een prima voorzet van Quinten die door de aanvallers werd gemist en de bal helaas voorlangs ging. Meer zat er helaas niet meer in en moesten de groen witten zonder punten huiswaarts keren.

Het was jammer dat er geen punt mee werd genomen, op basis van de tweede helft was een punt op zijn plaats geweest. Volgende week zondag  speelt Heeten opnieuw een uitwedstrijd, dan in Hengevelde tegen W.V.V.’34.

Opstelling: Ruben Salden, Mick Slots( Jasper van Loevezijn), Jelle Reimert, Kell Lokate, Lars Schoorlemmer ( Wouter Salden), Rick Evers, Tim Schoorlemmer, Shannon Nyhoff, Boy Meijerink ( Jasper Bril), Arno Hendriks ( Jasper Hogeslag), Quinten Rensen.

Datum 05/11/2023 Categorie Heeten 1