SV Heeten heeft een accommodatie die voor een deel eigendom is van de gemeente en voor een deel van de vereniging. De accommodatie bestaat uit 2 voetbalvelden (waarvan 1 kunstgras) en 1 trainingsveld met verlichting. Daarnaast is er een kantine met vergaderruimten, 8 kleedkamers en aanverwante ruimten beschikbaar.

Van de gemeente zijn alle gronden, de velden met de vaste doelen, de afrastering, de ballenvangers die aan de buitenzijde van het terrein staan, het groen, de verharde toegangsweg en de parkeerplaatsen.

Van de vereniging zijn de kantine met kleedruimten, de tribune, de kiosk, alle dug-outs, de reclameborden, het kaartverkoophuisje en alle verlichting op de velden en langs het Bernard Zwijnenbergpad.

Het maaien van de velden en het onderhoud van het groen word uitgevoerd in opdracht van de gemeente. Het trekken van de lijnen en het onderhouden van de overige buitenvoorzieningen van de gebouwen is ter verantwoording van de vereniging zelf.

Voor het trekken van de lijnen en het onderhouden van de buitenvoorzieningen zijn er een aantal terreinmedewerkers. Voor het 2x per week schoonmaken van de kantine en kleedruimten is er een onderhoudsteam. Een maal per jaar is er een accommodatie dag waarbij van elk senioren elftal en de A elftallen minimaal 5 spelers worden afgevaardigd om diversen klussen op het sportcomplex te helpen realiseren of te onderhouden.

Bij de vereniging hebben is er een systeem ontwikkeld voor het beheer en onderhoud van de ballen. Een van de belangrijkste onderdelen van het voetbalspel. Elk elftal vanaf de F jeugd tot aan de senioren elftal heeft een eigen kast waarin voor de pupillen 10 ballen en voor de overige elftallen 16 ballen, trainingshesjes, een waterzak, bidons en netten zitten die tijdens een seizoen eigendom zijn van dat elftal. Zij zijn zelf verantwoordelijk voor het onderhoud en het wassen hiervan. De ballen dienen na elk gebruik te worden gewassen en in de eigen ballenkast te worden gelegd. Onder de ballen kasten bevind zich een verwarmingssysteem die de ballen zeer geleidelijk aan droogt. Hierdoor gaan de ballen langer mee en liggen zij bij elk volgend gebruik weer droog gereed. Aan het eind van het seizoen de inhoud van de kast gecontroleerd, geteld, aangevuld en eventueel verrekend.

Ook is er een goede samenwerking met het aanliggende zwembad. Samen met de Stichting zwembad hebben we een aantal jaren geleden er twee kleedruimten bijgebouwd voor gezamenlijk gebruik. Deze kleedruimten worden in de zomermaanden als de voetbal stil ligt door het zwembad gebruikt. Terwijl de rest van de tijd de voetbal over deze ruimten kan beschikken.